L’Hospital de Bellvitge implementa una innovadora cirurgia endoscòpica per a hèrnies discals

- Formació

L’equip de Neuroraquis del Servei de Neurocirurgia de l’Hospital de Bellvitge, format pels Drs. Luis López Obarrio i Oscar Godino i la Dra. Gemma Blanch, ha realitzat el passat 20 de gener la primera cirurgia endoscòpica per a la resecció d’hèrnies discals, una tècnica mínimament invasiva que afavoreix una millor i més ràpida recuperació del pacient.

La intervenció fou realitzada per la Dra. Gemma Blanch amb la col·laboració del Dr. Guillermo Frucella, professional que ja ha introduït aquesta tècnica innovadora a l’Hospital Joan XXIII de Tarragona. Els serveis de Neurocirurgia d’ambdós hospitals funcionen com a un únic servei estès sota la direcció del Dr. Andreu Gabarrós. En la intervenció també ha estat fonamental el monitoratge neurofisiològic realitzat per la Dra. Isabel Fernández Conejero i el treball dels professionals d’anestesiologia i infermeria.

L’ús de l’endoscòpia en la cirurgia de columna permet realitzar una tècnica mínimament invasiva que es tradueix en una reducció de l’estada hospitalària; una disminució del dolor i el sagnat postoperatori i, finalment, una reincorporació més ràpida del pacient a la seva vida normal.