Sessió internacional del Pla Territorial de Salut Mental sobre el tractament de la depressió resistent

- Recerca
El Dr. Mauro Pettorruso, neurocientífic i psiquiatre i cap del grup de recerca de la Università degli Studi G. d'Annunzio Chieti Pescara UNICH, Department of Neuroscience Imaging and Clinical Sciences, a Itàlia ha participat el passat 26 d’abril en la 4a sessió d’actualització en Salut Mental organitzada pel Pla Territorial de Salut Mental MetroSud-SumaMent, amb una conferència sobre els tractaments per a la depressió resistent. Aquest trastorn representa una afecció clínica greu amb elevades despeses socials i econòmiques.

El Dr. Pettorruso, amb una àmplia experiència en l’eficàcia i seguretat de l’esketamina, ha presentat estudis realitzats a Itàlia pel seu grup que demostren una resposta clínica positiva en el 64.2% dels pacients tractats amb aquest fàrmac i taxes de remissió que superen el 40%. Alhora, l’investigador ha afirmat que el retard en la resposta que presenten alguns pacients i la no inferioritat de l’eficàcia de l’esketamina, quan existeix comorbiditat amb d’altres trastorns mentals, representen nous reptes per seguir explorant, per exemple en l’estabilització de pacients amb símptomes mixtes o d’espectre bipolar.

Finalment, l’investigador, també ha tractat el tema de l’estimulació magnètica transcranial repetitiva com una altra estratègia terapèutica innovadora en l’abordatge de la depressió resistent amb resultats prometedors.