Seguim endavant amb la millora de les pràctiques d'higiene de mans amb noves formacions a Bellvitge

- Formació

L’equip de Control de la Infecció de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha posat en marxa una nova sèrie de formacions centrades en la higiene de mans, utilitzant una activitat amb caixa de luminescència. L’objectiu principal és arribar a tots els professionals que desenvolupen tasques d’atenció sanitària, abordant una qüestió crítica per a la prevenció d’infeccions relacionades amb l’assistència sanitària (IRAS).

Les IRAS representen un dels esdeveniments adversos més freqüents en l’atenció sanitària. Aquestes infeccions no només allarguen l’estada hospitalària dels pacients, sinó que també poden conduir a complicacions greus i, en alguns casos, fins i tot a la mort. Dades recents indiquen que al voltant del 8,2% de les persones que reben atenció sanitària a l’Estat desenvolupen alguna IRAS.

Amb un enfocament preventiu, les IRAS podrien evitar-se en un 20% o 30% mitjançant programes de control de la infecció i higiene adequada. És aquí on la higiene de mans juga un paper fonamental: “A través de pràctiques correctes d’higiene de mans i l’ús adequat de guants, es pot reduir significativament el risc de transmissió de microorganismes, principal font d’infeccions en l’àmbit hospitalari”, segons Carme Gutiérrez, infermera higienista de l’equip de Control de la Infecció de l’HUB.

Quins són els objectius de les formacions actuals?

Les formacions actuals a l’HUB tenen com a objectiu principal augmentar l’adherència del personal assistencial a les pràctiques d’higiene de mans.

Mitjançant activitats útils, com l’ús de gel fluorescent i l’observació directa del compliment de les pràctiques d’higiene de mans durant l’assistència, es pretén conscienciar i educar els professionals sobre la importància crítica de la higiene de mans en la prevenció d’infeccions.

Les formacions s’estendran durant els propers mesos, dedicant una setmana a cada unitat d’hospitalització. No cal inscripció prèvia, ja que l’activitat és voluntària i es realitza en el lloc de treball durant els torns habituals. Aquest enfocament permet una participació més àmplia i una millora progressiva de les pràctiques d’higiene de mans a tot l’hospital.

L’equip de Control de la Infecció de l’HUB es dedica a la vigilància i el control de les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària mitjançant estratègies preventives i correctives que assegurin una atenció segura. Aquestes formacions en higiene de mans a l’HUB representen un pas important cap a una assistència sanitària més segura i de qualitat, reafirmant el compromís de l’hospital amb la prevenció d’infeccions i el benestar dels pacients.