L’Hospital de Bellvitge col•labora amb diverses activitats en el Mes de la Salut Mental de l’Hospitalet

L’Hospital Universitari de Bellvitge està col·laborant per segon any consecutiu en les activitats del Mes de la Salut Mental de l’Hospitalet, organitzat per l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat durant tot aquest mes d’octubre coincidint amb la commemoració, el 10 d’octubre, del Dia Mundial de la Salut Mental.

El dimarts 17 d’octubre, va participar en la caminada “Fes salut i coneix l’Hospitalet”, que es va iniciar al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala i va acabar al nostre centre, on es va celebrar una activitat de recuperació i relaxació i es va repartir fruita.

El dimecres 18 d’octubre, la sala d’actes de l'HUB centre va acollir, com l’any passat, l’activitat de teatre fòrum “Segundo Segunda”, a càrrec de l’associació santboiana Grup de Teatre Imagina. La representació va tenir com a objectiu obrir un diàleg participatiu sobre els conflictes i la necessitat de superar estereotips amb les persones amb malaltia mental.

El dissabte 21 d’octubre, el nostre centre va participar amb un estand a la VII Fira d’Entitats de Catalunya, al Campus universitari de Bellvitge, amb l’objectiu de donar a conèixer el seu treball en aquest àmbit a través del diàleg i en un ambient participatiu i de celebració.

Com a culminació d’aquest programa d’activitats, el dilluns 23 d’octubre l’hospital acollirà la presentació artística i col·loqui “Art i salut mental” amb la participació d’Escolta l’Art, un programa de participació i transformació de l’estigma en salut mental entre la població jove de l’Hospitalet.

Amb aquestes col·laboracions, l’Hospital Universitari de Bellvitge, que és un reconegut referent en salut mental per la tasca del seu Servei de Psiquiatria i la seva Unitat de Psicologia Clínica, s’ha implicat un any més en aquesta destacada iniciativa adreçada a aportar coneixement i trencar estigmes en malalties mentals.