L’Hospital de Bellvitge celebra l’acte de comiat als 85 facultatius que finalitzen la residència el 2024

- Formació

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) va celebrar ahir l'acte de comiat als 85 facultatius residents que han finalitzat o finalitzaran aquest 2024 el seu període d'especialització en aquest centre sanitari, i als 24 residents de medicina familiar i comunitària que han conclòs també la seva estada a l'HUB.

L'acte va ser inaugurat pel Dr. Álvaro Arcocha, director mèdic, i la Dra. Irene Cabello, cap d'estudis de l'HUB. Es va obrir amb la xerrada Storytelling per assolir metes professionals a càrrec del Sr. Vishal Tacker, expert en assessorament a persones i marques per organitzar les seves idees i comunicar-les de manera eficaç per tal d’impulsar els objectius empresarials.

Va continuar amb sengles exposicions del residents, a càrrec del Dr. Alejandro Blanco, resident de Medicina Interna, i la Dra. Marta Recasens, resident de Cirurgia General i Digestiva. Tot seguit, s’hi va anunciar el Premi Mutual Medica - Bellvitge Hospital al millor resident FSE 2024, que va recaure en la Dra. Clara Torrecilla Vall-Llossera, de Dermatologia. Així mateix, es van concedir dos accèssits, a la Dra. Sandra Bondia Bescòs (Medicina Nuclear) i al Dr. Nil Valentines Vilaplana (Cirurgia Maxil·lofacial i Oral).

Aquests guardons van ser lliurats per la Dra. Cristina Capdevila, directora gerent de l’hospital, i el Sr. Enric Tornos, patró de la Fundació Mutual Mèdica. L'acte va continuar amb el lliurament dels diplomes, acompanyats d'un obsequi commemoratiu, i es va cloure amb una fotografia de família i una copa de cava.

L’Hospital Universitari de Bellvitge té una llarga trajectòria docent des de la seva inauguració el 1972. Compta amb 43 especialitats amb acreditació docent, en les quals s’integren prop de 400 facultatius residents provinents de totes les àrees de formació sanitària especialitzada: medicina, infermeria, farmàcia, psicologia, biologia, química i física. També acull la formació com a dispositiu docent acreditat de més de cent residents de medicina i infermeria familiar i comunitària i de dos residents de medicina legal i forense.