La Unitat d’Investigació Clínica en Assaigs Clínics renova fins al 2026 la participació a la Plataforma de Suport a la Recerca Clínica de l’ISCIII

- Recerca

El Servei de Farmacologia Clínica de l’Hospital Universitari de Bellvitge i la Unitat d’Investigació Clínica en Assaig Clínic (UICEC) de l’IDIBELL han renovat la seva participació a la Plataforma de Suport a la Recerca Clínica de l’Instituto de Salud Carlos III (Spanish Clinical Research Network, SCReN).

L’ajut concedit en la darrera convocatòria competitiva de platafomes de l’Instituto de Salud Carlos III (ISCIII) a aquesta unitat, amb la Dra. Pilar Hereu com a investigadora principal, li permet mantenir-se com una de les 27 unitats de suport a la recerca clínica que conformen la plataforma de l’ISCIII a tot el territori de l’estat espanyol durant el període 2024-2026.

Com a novetat, la UICEC IDIBELL incorpora en aquesta ocasió la Unitat de Recerca Clínica de l’Hospital Josep Trueta (UREC-UIC IDIBGI) com a unitat associada. La UICEC IDIBELL és una plataforma de l’IDIBELL en dependència funcional del Servei de Farmacologia Clínica. La cartera de serveis que ofereix als investigadors de l’àmbit IDIBELL en l’exercici de les seves funcions i responsabilitats legals com a promotors inclou el monitoratge dels estudis de recerca clínica, la gestió de projectes, la tramitació i gestió administrativa, i la farmacovigilància dels assaigs clínics. Des del 2021, compta amb la certificació de qualitat ISO9001:2015.

L’activitat de la UICEC IDIBELL ha mantingut el creixement sostingut dels darrers anys. Durant el 2023, ha donat servei a 41 assaigs clínics i estudis observacionals amb medicaments, dels quals 33 són estudis liderats per 25 investigadors del Campus Bellvitge (21 pertanyents a 10 serveis diferents de l’Hospital Universitari de Bellvitge, 3 de l’Institut Català d’Oncologia i 1 de l’IDIBELL).

La participació de la UICEC a la plataforma SCReN és un factor important per afavorir el treball en xarxa i la internacionalització. Dels 41 assaigs clínics als quals ha prestat servei, 17 són projectes que han estat acceptats per la xarxa SCReN i 6 són projectes internacionals. Atès que SCReN forma part de la xarxa europea European Clinical Research Infrastructure Network (ECRIN), actualment la Unitat d’Investigació Clínica en Assaig Clínic presta serveis a dos assaigs clínics independents multicèntrics internacionals amb finançament de la convocatòria H2020 i amb suport d’ECRIN. Per altra banda, també presta servei a assaigs clínics internacionals de consorcis d’àmbit europeu com són el consorci europeu Vaccelerate, que fa recerca en vacunes covid, i el consorci europeu TRICALS, que investiga en ELA.