Ha mort el Dr. Eduard Jaurrieta, pioner del trasplantament de fetge a Espanya

Aquesta matinada ha mort als 72 anys d'edat el prestigiós cirurgià Eduard Jaurrieta Mas, pioner del trasplantament de fetge a Espanya, el qual va desenvolupar tota la seva carrera assistencial a l'Hospital Universitari de Bellvitge.

Eduard Jaurrieta va començar a l’Hospital Universitari de Bellvitge l’any 1974 com a metge intern resident. L’any 1984, la seva trajectòria va assolir un punt àlgid quan, juntament amb el Dr. Carles Margarit, hi va realitzar el primer trasplantament de fetge de l’Estat espanyol. Posteriorment va ser cap del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l'Hospital de Bellvitge, director mèdic del mateix hospital, i director d’afers professionals de l’Institut Català de la Salut.

Va ser també professor associat, professor titular i catedràtic de la Universitat de Barcelona. Ha estat coautor de més de 230 publicacions científiques, i ha liderat l’Asociación Española de Cirujanos, entre d’altres organitzacions.

Més enllà de les seves fites a les sales d'operacions, Jaurrieta va exercir, amb una personalitat apassionada i de vegades irreverent, un lideratge transformador de la cirurgia a Bellvitge i a tot Catalunya. Fidel a les seves conviccions, va dedicar la seva carrera en exclusiva a la sanitat pública i va fer una constant defensa d'un sistema públic més transparent i just.

El febrer de 2018, l'Hospital Universitari de Bellvitge i l'Institut Català de la Salut li van retre un emotiu homenatge que va comptar amb l'assistència de personalitats com l'expresident José Montilla o les exconselleres Marina Geli i Caterina Mieras, i amb intervencions com la de Rafael Matesanz, creador de l'Organización Nacional de Trasplantes.

Aquí podeu veure un recull de fotografies històriques amb el Dr. Jaurrieta: