L’Hospital de Bellvitge bat el 2018 el rècord històric de trasplantaments de cor

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha batut durant l’any 2018 el rècord històric de trasplantaments de cor, amb un total de 25 intervencions d’aquest tipus, un 31,5% més que l’any 2017 (19 trasplantaments).

D’aquesta manera, Bellvitge ha assolit la xifra més alta de trasplantaments de cor aquest any a Catalunya, on s’han fet en total 71 intervencions (25 a Bellvitge, 19 a l’Hospital Clínic, 19 a l’Hospital de Sant Pau, i 8 a l’Hospital Maternoinfantil de Vall d’Hebron). En conjunt, és l’activitat més alta mai registrada en un any a Catalunya, fet que ha permès una reducció de la llista d’espera per implantar aquest òrgan vital.

Bellvitge també s’ha situat, un any més, com el centre que ha portat a terme més trasplantaments de ronyó a Catalunya, un total de 170. Així mateix, ha estat el segon hospital català en nombre de trasplantaments de fetge, amb 59. L’Organització Catalana de Trasplantaments (OCATT) ha presentat avui l’activitat de donació i trasplantament d’òrgans, teixits i cèl·lules a Catalunya del 2018.

En conjunt, l’Hospital Universitari de Bellvitge ha portat a terme durant el darrer any 254 trasplantaments d’òrgans sòlids, una xifra que el col·loca com el segon hospital trasplantador de Catalunya i que ha aconseguit millorar el registre ja excepcionalment bo de 252 intervencions d’aquest tipus assolida el 2017.

L’increment de l’activitat trasplantadora a Bellvitge i al conjunt de Catalunya té especial rellevància si es té en compte que ja fa anys que els hospitals catalans es mantenen en taxes elevadíssimes de trasplantaments per milió d’habitants. La clau d’aquest èxit es troba en primer lloc en la generositat dels donants i de les seves famílies, però també en l’esforç i la dedicació dels equips assistencials i els responsables de coordinació implicats en aquestes intervencions d’alta complexitat.