Què fem

El Comitè d’Ètica d’Investigació Clínica de l’Hospital Universitari de Bellvitge duu a terme les funcions atorgades per la legislació vigent (Decret 406/2006 del Departament de Salut, RD 1090/2015 i d’altres normatives que li siguin d’aplicació), com també aquelles tasques que, en el marc de les seves competències, li siguin delegades per la direcció de l’Hospital i la Gerència Territorial Metropolitana Sud.

Entre aquestes funcions, hi destaquen:

Documentació Corporativa
Avaluació dels aspectes metodològics, ètics i legals dels assaigs clínics amb medicaments i/o productes sanitaris, com a Comitè d’Ètica d’Investigació de Medicaments (CEIm).
Documentació Corporativa
Avaluació dels aspectes metodològics, ètics i legals dels projectes de recerca que impliquen l’ús de procediments invasius.
Documentació Corporativa
Assessorament ètic i legal a investigadors i altres agents implicats en investigacions biomèdiques pertanyents a l’àmbit d’actuació del CEIm.
Documentació Corporativa
Actuació com a comitè ètic assessor extern del Biobanc HUB-ICO-IDIBELL.
Documentació Corporativa
Col·laboració en el manteniment del mòdul d’assaigs clínics del programa SAP Assistencial.
Documentació Corporativa
Participació en activitats docents en institucions pertanyents al seu àmbit d’actuació o alienes a aquest.
Documentació Corporativa
Avaluació dels aspectes metodològics, ètics i legals dels estudis observacionals amb medicaments, altres estudis observacionals i projectes de recerca que impliquen l’ús de mostres biològiques d’origen humà.
Documentació Corporativa
Seguiment periòdic –com a mínim un cop l’any– de la situació dels diferents projectes de recerca prèviament aprovats, tant pel que fa a les modificacions substancials presentades com a la nova informació de seguretat apareguda (informes ad hoc, informes de seguretat anual, etc.)
Documentació Corporativa
Certificació formal de la participació d'investigadors en projectes de recerca biomèdica avaluades pel Comitè.
Documentació Corporativa
Assessorament a la gerència, direcció de centre i altres agents de les institucions pertanyents a l’àmbit d’actuació del CEIm, sobre temes d’interès general relacionats amb la seva activitat.

Contacte amb el CEIm:

presidenciaceic@bellvitgehospital.cat