Víctor Küppers: “És incompatible ser un bon professional i una mala persona”

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha celebrat avui, 27 de març, la seva jornada anual de rendiment de gestió, per tal de fer balanç de l’activitat realitzada durant l’exercici passat i presentar els principals projectes de futur.

Aquest any la jornada ha tingut un format innovador. Com a primera part, ha inclòs la conferència “Viure i treballar amb entusiasme” de Víctor Küppers. A continuació, s’han projectat 10 vídeos en què els mateixos professionals han explicat alguns dels projectes més destacats del 2018, i la sessió ha finalitzat amb l’estrena del vídeo musical Invencibles, realitzat i protagonitzat per professionals de l’hospital.

Així mateix, s’ha distribuït a tots els assistents una publicació de resum de les principals xifres i realitzacions del passat exercici, i per primera vegada la jornada s’ha retransmès via streaming per a aquells professionals que no s’han pogut desplaçar a la sala d’actes.

Durant la seva conferència, Víctor Küppers ha defensat la importància de viure amb un estat d’ànim alegre com a forma de millorar tant en l’esfera personal com en la professional. També ha remarcat la necessitat que les persones que treballen a un centre com l’Hospital Universitari de Bellvitge siguin no només intel·ligents i preparades, sinó, per sobre de tot, bones persones. En aquest sentit, ha assegurat que “és incompatible ser un bon professoinal i una mala persona”.

La Dra. Figuerola, gerent de l’Àrea Metropolitana Sud, ha afirmat que la visió exposada per Küppers concorda amb la de la Direcció de l’hospital, que té entre els seus objectius fonamentals aconseguir un col·lectiu professional cada dia més il·lusionat i amb un tracte més proper i empàtic amb el pacient. Ha subratllat, així mateix, fites importants del passat exercici com ara el finançament d’iniciatives mitjançant la compra pública d’innovació, i projectes de futur com el proper desplegament del nou pol biosanitari de Bellvitge.

Per la seva banda, la Dra. Cristina Capdevila, directora de l’hospital, ha posat en relleu el protagonisme que estan tenint els mateixos professionals en el disseny i la implementació de les accions de millora que es porten a terme a la institució.

Les iniciatives del 2018 presentades en vídeo –seleccionades d’entre un nombre més alt de realitzacions– han estat l’obertura dels nous gabinets d’endoscòpia i l’inici del projecte de sedació infermera en endoscòpia digestiva; les xifres rècord de trasplantament d’òrgans i el projecte de potenciació de la donació de teixits; el finançament de cinc projectes de compra pública d’innovació; les millores en el procés hepatobiliopancreàtic; l’inici de l’activitat al nou Laboratori CORE Territorial; la millora en el procés d’hospitalització amb l’alta abans de les 12.00 h; els avenços en docència i gestió del talent; la implementació de les màquines Teseo per oferir més agilitat a l’usuari; la posada en marxa de nova aplicació mòbil El meu HUB, i les iniciatives per introduir la música en el dia a dia del centre.