Un treball d’infermeria obté el primer premi en un certamen d’atenció a pacients ostomitzats

El treball “Técnica y cuidados complejos de urostomía necrosada en abdomen catastrófico: combinación de recursos”, dels professionals d’infermeria del nostre centre José Jerez i Cristina Quiñones, ha estat guardonat amb el 1r Premi del 2n Concurs de Casos Clínics. Atenció del Pacient Ostomitzat.

El treball presenta el cas d’un pacient amb complicacions postoperatòries d’una eventració paraestomal que requereixen un abordatge d’alta complexitat per resoldre la urostomia més l’abdomen catastròfic per pèrdua de paret. L’ús dels dispositius, els accessoris i les tècniques adequades amb la intervenció coordinada entre estomaterapeuta (Quiñones) i infermer de pràctica avançada (Jerez) permeten assolir la correcta evolució del pacient.

Aquests premis són atorgats per Coloplast Productos Médicos, amb la col·laboració de la revista ROL de Enfermería, la Sociedad Española de Enfermería Experta en Estomaterapia, i reconeixen la tasca dels professionals sanitaris que realitzen el seguiment de l’ostomia. Alhora també volen estimular la recerca en l’àmbit de l’atenció integral del pacient ostomitzat.