Resum del 2018 en 12 fites

Gràcies a la implicació, la professionalitat i la capacitació dels i les nostres professionals, el balanç de l’any 2018 a l’Hospital Universitari de Bellvitge ens deixa un conjunt de fites, assoliments, innovacions i esforços que val la pena recordar.

Us deixem continuació, gairebé a manera de calendari mensual, una dotzena d’aquests fets rellevants que són alhora el millor incentiu per continuar treballant de valent aquest 2019 per tal d’oferir la millor atenció als nostres usuaris.

- Apliquem una nova tecnologia que detecta un 30% més de tumors agressius de pròstata que amb la biòpsia clàssica. La biòpsia de fusió d’imatges ofereix un diagnòstic més precís i més segur per al pacient.

- Apleguem professionals, pacients i familiars en un Aula Pacient per parlar sobre els tractaments actuals de l’ELA. La Unitat Funcional de Motoneurona de l’Hospital de Bellvitge tracta actualment 270 pacients, la xifra més alta de tot l’Estat.

- Acollim la setena edició del Curs de cirurgia del càncer de mama, amb destacats ponents europeus, nord-americans i de tot l’Estat. La Unitat Funcional de Mama de Bellvitge i l’ICO és capdavantera en radioteràpia dins del mateix quiròfan, i ja ha tractat 100 pacients amb aquest procediment.

- Realitzem sis microcirurgies de forma simultània, a càrrec de quatre serveis quirúrgics diferents. Les microcirurgies són operacions quirúrgiques que es realitzen mitjançant un microscopi perquè requereixen  molta precisió. Intervé un nombrós equip assistencial, sota la direcció de cirurgians amb una elevada capacitació tècnica.

- Operem, al Servei d’Oftalmologia de l’Hospital, cataractes i les còrnies amb el Victus, un làser de femtosegon capaç de tallar amb precisió mil·limètrica i sense danys colaterals. És l’únic centre públic català que usa aquesta tecnologia i el primer d’Espanya que l’aplica en la cirurgia de còrnia complexa.

- Arribem a les 500 operacions de cirurgia robòtica urològica. L’ús del sistema quirúrgic robotitzat Da Vinci ha permès millorar els resultats funcionals i oncològics d’aquestes intervencions.

- Posem en marxa el primer banc de femta a l’Estat per a trasplantaments de microbiota fecal. Aquests trasplantaments són l’única teràpia altament efectiva per a casos resistents i recidivants de la principal infecció hospitalària intestinal.

- Col·laborem amb l’associació sense afany de lucre Música en Vena per portar cada mes un artista a fer miniconcerts a diferents unitats del centre per millorar l’estada de les persones ingressades. La primera actuació és de la Marina Rossell. Un pas més en la HUBmanització.

- Fem la primera trobada dels relatadors que han participat al projecte RELAT-Hos, una iniciativa pionera de la Direcció Infermera de l’Hospital que convida als pacients ingressats a escriure un relat o qualsevol altre text creatiu durant la seva estada al centre. En menys d’un any comptem amb més de 50 relats, que es publicaran en un llibre.

- Esdevenim el tercer hospital de l’Estat a fer trasplantaments de ronyó de donant viu amb cirurgia robòtica. L’ús del sistema quirúrgic robotitzat facilita la intervenció i redueix el risc de complicacions de la ferida quirúrgica.

- Obrim els nous gabinets d’endoscòpia, ubicats a la planta primera de l’edifici tecnoquirúrgic. La nova àrea inclou un total de 8 sales d'endoscòpia (6 digestiva i 2 respiratòria), tres de les quals, a més, estan equipades per a la pràctica de l’endoscòpia intervencionista.

- Desenvolupem amb l’IDIBELL un tractament amb un glicopolímer per guanyar la batalla a les infeccions hospitalàries sense l’ús d’antibiòtics.