L’Hospital de Bellvitge s’adhereix a la celebració del Dia Mundial de la Higiene de Mans

L’Hospital Universitari de Bellvitge s’adhereix al Dia Mundial de la Higiene de Mans, que se celebra aquest diumenge 5 de maig arreu del món, convocat per l’Organització Mundial de la Salut, sota el lema «Una atenció neta per a tots està a les vostres mans».

Aquesta setmana, l'hospital fa difusió de cartells i missatges sobre la importància d'aquesta pràctica tant per canals interns (expositors, salvapantalles i televisors) com per xarxes socials.

L’evidència científica avala que la higiene de les mans és el mètode més simple i de major impacte global per reduir les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària. Les mans actuen de vector en la transmissió d’infeccions, ja sigui contaminant les superfícies que amb posterioritat tocaran els mateixos malalts, o bé contactant amb objectes contaminats i tocant després els malalts sense haver fet una higiene prèvia.

Tots els professionals sanitaris tenen la responsabilitat d’evitar la transmissió d’infeccions en la seva activitat assistencial. En aquest sentit, l’Hospital Universitari de Bellvitge treballa diàriament perquè tots els seus professionals portin a terme la higiene de mans amb la freqüència i la correcció necessàries en benefici del pacient.