L’Hospital de Bellvitge incorpora un sistema de gestió de pacients totalment digitalitzat

El Servei d’Admissions de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha desenvolupat un innovador sistema per al control i seguiment dels pacients ingressats. Es tracta d’un programa que integra totes les dades (del pacient, del llit, de la unitat) i permet visualitzar-les en temps real en un panell digital de grans dimensions.

El tauler mostra amb diferents colors si el llit està lliure o ocupat, el sexe del pacient, els trasllats pendents, els aïllaments, les altes preavisades... Abans aquesta informació apareixia reflectida en un plafó penjat a la paret que s’actualitzava de forma manual i requeria de múltiples trucades per verificar l’estat real de cada llit. Ara la gestió del llits disponibles és més ràpida, segura i eficient.

El nou sistema, desenvolupat per la Direcció de Sistemes d’Informació i la Direcció de Gestió de Pacients, integra les dades del programa SAP Assistencial de gestió de la informació clínica i incorpora directament els canvis, que són visibles tant per als professionals del Servei d’Admissions com per al personal de les diferents unitats. Un gran panell digital instal·lat a la mateixa paret d’Admissions on abans hi havia el tauler manual mostra quina és l’ocupació de l’hospital minut a minut. La mateixa informació es consultable des dels diferents ordinadors del centre, amb la possibilitat de ser segmentada i tractada segons convingui.

La doctora Beatriz Roson, adjunta a la direcció de Gestió de Pacients, explica que “l’actualització automàtica de les dades i la informació detallada en temps real ens permeten una gestió més eficaç de les altes hospitalàries i dels llits disponibles, que es tradueix en una menor espera del pacient pendent d’ingressar”.

El projecte de digitalització de la gestió dels pacients de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha anat acompanyat d’una adequació del Servei d’Admissions per millorar la seguretat, la confidencialitat i l’experiència dels pacient. El taulell obert de la planta 0 s’ha substituït per dos despatxos d’atenció individualitzada i s’ha instal·lat una pantalla tàctil TESEO per ordenar les cues. A més, quan el pacient passa la seva targeta sanitària per aquesta pantalla, se li assigna un número d’identificació que permet fer el seguiment de la seva estada a l’hospital. Aquest seguiment, a través d’una aplicació mòbil, ja permet actualment conèixer quan entra o surt de quiròfan un pacient de Cirurgia Major Ambulatòria i en breu serà generalitzat per a tot els pacients quirúrgics.