Carregant

Emocionant actuació d'Estopa amb els professionals i usuaris de l'Hospital de Bellvitge

20 Desembre 2018

Els germans David i Jose Muñoz, Estopa, han emocionat avui amb la seva actuació a la marquesina d'entrada de l’Hospital Universitari de Bellvitge per celebrar amb els professionals, els pacients i els usuaris del centre el tancament d'un any excepcional i l'estrena dels gabinets d'endoscòpia i el nou web i la nova app.

La festa ha comptat també amb l'actuació prèvia del cantautor de l'Hospitalet de Llobregat Dani Flaco. Tant Dani Flaco com el duo de Cornellà, que està enllestint un nou disc per commemorar els seus 20 anys de carrera, han actuat de forma desinteressada, en un gest manifest de complicitat i proximitat amb l’hospital del seu territori natural, el Baix Llobregat.

Amb aquest mini concert l’Hospital Universitari de Bellvitge ha celebrat els bons resultats del 2018, any en què s’ha incrementat l’activitat i s’ha aconseguit reduir de forma significativa les llistes d’espera. L’actuació d’Estopa també ha donat el tret de sortida a la campanya #HospitalBellvitgeEsMou, un eslògan per identificar una nova etapa en què la innovació i millora continua en les instal·lacions i l’atenció mèdica aniran acompanyades d’una nova imatge corporativa i nous canals d’interlocució directe amb la ciutadania.

A nivell assistencial, aquesta nova etapa ha començat amb l’estrena el 10 de desembre dels gabinets d’endoscòpia, ubicats a la planta primera de l’edifici tecnoquirúrgic. Aquesta nova àrea inclou un total de 8 sales d'endoscòpia (6 per a l’endoscòpia digestiva i 2 per a l’endoscòpia respiratòria) i significa sobretot una important ampliació de l’espai de treball per a professionals i pacients i una millora de la funcionalitat de les instal·lacions. Tres de les vuit sales estan equipades per a la pràctica de l’endoscòpia intervencionista avançada, un conjunt de tècniques complexes que permeten no només el diagnòstic sinó també el tractament de malalties. Dues d’elles estan dotades, a més, d’arc de fluoroscòpia.

L’àrea compta, així mateix, amb una sala de microscopia que permet transmetre via streaming les imatges del microscopi al Servei d’Anatomia Patològica per tal que el citopatòleg pugui assessorar a distància l’endoscopista sobre la idoneïtat de les puncions de teixits que està practicant, sense necessitat de desplaçament. Amb aquestes instal·lacions, Bellvitge es converteix en un dels centres d’Espanya més ben equipats per a la pràctica de l’endoscòpia.

Nous senyals d’identitat corporativa

Si a nivell assistencial els nous gabinets d’endoscòpia i els nous quiròfans híbrids que s’inauguraran el 2019 són la prova més evident que l’#HospitalBellvitgeEsMou, a nivell d’imatge hi ha dos elements que simbolitzen l’arrencada d’una nova etapa.

D’una banda, s'ha estrenat el nou web de l’hospital, més intuïtiu i sectoritzat per millorar l’experiència d’usuari, pacient i professional. També ha entrat en funcionament un aplicatiu exclusiu de l’Hospital de Bellvitge que permet una connexió directa a través del telèfon mòbil. Amb aquests dos instruments, el web i l’app, el centre reforça la seva estratègia de proximitat al pacient, oferint-li canals de comunicació directe.