L’Hospital de Bellvitge celebra la II Trobada del projecte RELAT-Hos

Pacients que van participar al primer llibre del projecte RELAT-Hos i els que participaran al segon -que està previst presentar la propera Diada de Sant Jordi-, han compartit avui experiències en la la II Trobada del projecte RELAT-Hos de l'Hospital Universitari de Bellvitge.

També ha participat en la jornada el prestigiós filòsof i teòleg Francesc Torralba, el qual hi ha pronunciat una interessant conferència sobre la finalitat de l'escriptura a l'àmbit hospitalari. Torralba ha defensat el gran valor terapèutic de l'escriptura, que ha descrit com "un enorme mecanisme d'alliberament d'emocions".

L'acte ha donat seguidament la paraula als pacients escriptors amb la celebració d'una taula rodona, un col·loqui amb tots els assistents i una lectura poètica, i també s'hi ha presentat la campanya de micromecenatge per a la publicació del segon volum de relats escrits per pacients del centre.

El projecte RELAT-Hos és una iniciativa que forma part del pla global d'humanització de l'Hospital Universitari de Bellvitge, dirigit als pacients, familiars i professionals. La proposta convida al pacient hospitalitzat a expressar les seves emocions, sentiments o inquietuds a través d'un relat.

La passada diada de Sant Jordi es va presentar el llibre Desde mi habitación. I volumen, que recull 57 relats escrits per 57 pacients durant el seu ingrés al nostre hospital.