El Servei de Cirurgia Toràcica inicia un programa de cirurgia robòtica

El Servei de Cirurgia Toràcica de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha iniciat un programa de cirurgia robòtica amb el sistema Da Vinci

D’aquesta manera, Cirurgia Toràcica s’uneix als serveis d’Urologia, Ginecologia, Cirurgia General i Digestiva, Cirurgia Maxil·lofacial i Oral i Otorinolaringologia en la utilització del robot quirúrgic d’última generació de què disposa l’hospital.

Aquest projecte s’ha posat en marxa després d’un període de formació que ha culminat amb un curs a Gant (Bèlgica). La primera intervenció, l’exèresi d’un tumor mediastínic, ha tingut lloc aquest 17 de gener. El nou programa inclourà la realització, de manera progressiva, de tots els procediments amb indicació quirúrgica pulmonar i mediastínica, prioritzant la patologia neoplàsica.

L’ús de la cirurgia robòtica permet una millor visibilitat al cirurgià i més precisió quirúrgica. Tot això es tradueix en menys complicacions, en més confort pel pacient i, finalment, en una disminució de l’estada hospitalària.

El Servei de Cirurgia Toràcica de l’HUB és un servei estès amb l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, que va ser l’hospital públic espanyol pioner en la cirurgia robòtica toràcica. Bellvitge s’ha convertit en el quart hospital català fer aquesta cirurgia, al costat del Joan XXIII, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol.