Carregant

Bellvitge forma part de la nova Xarxa d’Unitats d’Expertesa Clínica en malalties minoritàries metabòliques de Catalunya

08 Febrer 2019

El CatSalut ha designat dues noves xarxes d’unitats d’expertesa clínica (XUEC) d’atenció a les malalties minoritàries (MM) a Catalunya, dedicades a l’atenció de les malalties metabòliques hereditàries i de les malalties renals.

En concret, per al grup de malalties minoritàries metabòliques hereditàries, han estat designades tres unitats, adscrites a l’Hospital Universitari de Bellvitge; a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona amb l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

Amb aquest reconeixement, les tres unitats d’expertesa clínica (UEC) designades per a cada xarxa lideraran el diagnòstic i l’atenció de les persones afectades per alguna de les malalties que comprèn la convocatòria, d’acord amb els criteris i requeriments que estableix el model d’atenció a les malalties minoritàries a Catalunya. En aquest sentit, el model impulsa una atenció multidisciplinària i integrada articulada a través d’un pla d’atenció (inclou l’estratègia terapèutica i de seguiment del pacient) i la figura del gestor de cas. També són aspectes clau del model el treball en xarxa ­entès com a col·laboració i coordinació entre els membres de la XUEC, i els altres nivells assistencials de salut i de l’àmbit social més propers al domicili de la persona­ i la transferència de coneixement per a garantir la qualitat de l’atenció i l'acompanyament de l’afectat i la seva família.