Alumnes del programa d•HEALTH Barcelona de Biocat inicien la immersió a l’àrea d’ictus

d·HEALTH Barcelona és un dels primers programes europeus inspirats en la metodologia del biodisseny de la Universitat de Stanford.

Al llarg del programa, els alumnes de d·HEALTH Barcelona experimenten un cicle complet d'innovació, des de la identificació de la idea de negoci fins al disseny i prototipatge d'una solució viable i la recerca de finançament.

Yvonne Gillis, Karl Rainer Härtlein i M. Isabel Martínez Segura, participants del programa Design Health Barcelona (d·HEALTH), impulsat pel Biocat, van iniciar el 24 de febrer la seva estada d’immersió de vuit setmanes a l’àrea d’ictus del Servei de Neurologia del nostre hospital. El seu objectiu és identificar idees i generar idees per desenvolupar un projecte d’innovació dins el programa d·HEALTH que reverteixi en potencials millores per a l’hospital i els seus usuaris.

El primer dia d’estada, els estudiants van poder conèixer l’equip de professionals mèdics i d’infermeria de Neurologia i se’ls va presentar un resum del que és la neurologia i el procés ictus. L’endemà, es van incorporar ja a treballar amb els equips clínics encarregats del maneig de l’ictus, liderats pel doctor Pere Cardona.

A partir d'aquest moment, estaran amb nosaltres dos mesos en funcions d’observadors per tal de valorar tot el procés ictus des del seu inici al domicili fins l’evolució posterior a l’alta hospitalària. L’objectiu és detectar punts en què, mitjançant la innovació, es pugui millorar l’assistència als malalts i el treball dels nostres professionals.

La col·laboració amb el programa d·HEALTH forma part de les iniciatives del nostre centre en l’àmbit de la innovació, entesa com una palanca estratègica fonamental per transformar la realitat i orientar les accions de millora de necessitats no cobertes.

Així, pel que fa a l’àmbit assistencial, l’hospital està innovant en nous circuits i eines de comunicació clínico-assistencials en diferents àmbits (ictus, insuficiència cardíaca, ELA...) que busquen millorar tant l’autonomia dels pacients com una atenció més integrada. A més, participa en 4 projectes de Compra Pública d’Innovació en Salut: millora de l’atenció integral del pacient amb arítmies; implantació d’un nou model integral d’atenció a les persones després de patir un ictus; programa de recuperació intensificada en cirurgia oncològica ginecològica i millora de l’atenció als malalts crítics mitjançant l’assistència precoç. Tots aquests projectes estan finançats pel sistema de Salut i Fons Europeus FEDER.